Utflykt till förorten

Utflykt till förorten igår.

Det tog nästan en timme att ta sig från mig till Globen.
SL!

Tiominuterstrafik på t-banan, hur kan det då vara 18 minuter tills nästa tåg ska gå?
Testar buss 4, bara 5 minuters väntetid.
Men 5 minuter var SL-minuter och bussen kommer 14 minuter senare.
Krånglar sig långsamt fram på stökiga Odengatan med alla byggarbeten.

Till Odenplan.
Det har gått en halvtimme sedan jag gav mig av hemifrån,
och jag har bara tagit mig dit.
Man kan gå dit från mig på 10 minuter!

Får vänta 8 minuter på tåget mot Hagsätra.

Sedan funkar det hyggligt.

När jag kliver av vid Globens t-banestation
och kommer upp från stationen
ser jag reklam för julbord.

Herregud, hur lång tid har min resa egentligen tagit???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0