Tomas Andersson Wij

För lite musik på bloggen, tydligen! Bäst att jag snabbt recenserar fredagens konsert på Berns med Tomas Andersson Wij. För min del är han någon som jag upptäckt de senaste åren. Jag såg honom på en konsert hösten 2008 första gången. Denna gång var det på Berns, och för övrigt första gången jag var där. Otroligt fin lokal och tack vare att Trampe masade sig dit tidigt så fick vi bra sittplatser (det fanns bara ett fåtal). Stackars Trampe fick dessutom kämpa med garderoben och köa länge medan jag höll våra platser.

Lokalen var väldigt bra, lagom stor för en sådan här konsert. Man vill komma nära artisten. Jag har under senare år mest gått på mindre spelningar med artister som inte är så kända, och det är väldigt trevligt när det inte blir så stort. Tomas hade gjort bra låtval, en lagom blandning mellan nya låtar som jag ännu inte hört och gamla favoriter. Ganska mycket publik. Det är ju trevligt när en bra artist slår igenom och får mycket publik, även om det var med en Carolacover han slog igenom för de breda massorna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0