Teatervecka följs av biovecka

Förra veckan blev en riktig teatervecka, med fyra teaterbesök. Den här veckan kommer att bli en riktig biovecka istället, med den franska filmfestivalen på Zita. Jag har tänkt se alla filmerna. Det är olika filmer varje dag: tisdag, onsdag, torsdag, lördag och söndag, en film per dag. Dessutom jobbar jag på Zita ikväll eftersom jag är aktiv medlem med kassapass (nya beteckningen som ersatt volontär).

Jag hann dessutom med en riktig orgie i Jane Austen-filmer tillsammans med Sanne i fredags och lördags, sammanlagt 12 ½ timmar. Vi såg tv-serien Lost in Austen, om en nutida tjej som hamnar mitt i Pride and prejudice och råkar ställa till det så att det inte blir som i boken. Vi såg även en BBC-filmatisering av Emma, en nyare Persuasion (2007 tror jag) och en ny Sense and sensibility.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0