SL...

Jaha, då står man i en kylig och sen kväll vid en busshållplats där det står att hållplatsen är indragen till och med den 17 mars. Varför? Det framgår inte. Och om bussen inte stannar där eller ens åker förbi, var går den då? Buss 2 är ju en av de viktigaste bussarna i Stockholms innerstad, den kan väl inte bara gå upp i rök? Om den nu kör någon annan väg kan man väl informera om det. Jag följer bussens väg i ca 20 minuters promenad, men inga bussar går förbi (de går var tionde minut så dags).

På SL:s hemsida hittar jag idag:
Blåbuss 2 mot Norrtull stannar inte vid Räntmästartrappan, Slottsbacken, Karl XII:s torg, Norrmalmstorg, Stureplan och Eriksbergsgatan sedan 2010-03-15 kl 5:55 på grund av sportevenemang.
Detta beräknas pågå till cirka 2010-03-17 kl 23:30.


Jaha, men det förklarar inte varför inga bussar alls verkar gå längs Birger Jarlsgatan. Det förklarar inte heller varför busshållplatsen Tegnérgatan var indragen (det stod på skylten där).

Jag minns i januari när jag tillbringade en lång stund väntandes på buss 2 vid Jarlaplan. Det satt en skylt där som sade "Hållplatsen tillfälligt indragen fredagen den 22 januari". Men detta var lördagen den 23 januari och då måste ju bussen gå. Jag var inte ensam om att stå där och vänta, vi var ganska många. Efter ett tag inser vi att inga bussar kommer. Hållplatsen är tydligen tillfälligt indragen FRÅN OCH MED den 22 januari till någon okänd tidpunkt i framtiden. Jag höll på att missa mitt teaterbesök pga SL:s helt felaktiga formulering. Och den hållplatsen är fortfarande indragen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0