En kväll på Zita, 8 mars

En kväll som volontär på Zita, eller aktiv medlem, eller vad vi nu ska kalla det. Diskussioner pågår.

Trevlig personal, som alltid. Har jobbat mycket med Anna senaste året, men nu ska jag byta tid till måndagar udda veckor så då kommer jag att jobba med någon annan.

Även tf biografföreståndarna Anders och Carina dyker upp under kvällen.

Mycket folk igår, den iranska filmen Kvinnor utan män drar mycket publik (kanske speciellt på Internationella kvinnodagen?). Måndagar brukar vara extremt lugna annars. Det är framför allt lugnt på filmerna som börjar kl 20-21. Men igår var även Det vita bandet nästan slutsåld kl 20.30, ovanligt på en måndag!

Sålde två exemplar av den stillsamma trädgårdsfilmen Ljusår, trots att den redan gått på tv. De två kvinnorna som köper den är lyriska, de har sett den förut. Ångrar att jag inte kom iväg och såg den när den gick.

Sorterar om lite i dvd-hyllorna så att mina favoriter står längst fram.

Lena Endre och Rickard Hobert gick förbi, in på Babs.

Intressant diskussion med några besökare om fransmäns arrogans, inför visningen av Man on wire.

Undrar varför inte fler människor går på bio på måndagar i och med att vi har rea då, 70 kr för alla i stället för 85 kr.

Undrar också hur mycket folk SF:s sena filmer drar. Antagligen betydligt fler än våra, eftersom SF har en annan typ av publik. Vår publik är äldre och det brukar t.ex. vara mer folk kl 16 en söndag än kl 21.

Det vita bandet är 2 timmar och 25 minuter lång. Det blir mindre än 50 öre per minut. Fyndpris!

Sorterar gamla filmaffischer som inte längre får rum i lådorna. Inser att jag har sett väldigt många filmer på Zita de senaste åren.

Onekligen blandade göromål - måste dyrka upp dörren på ena toaletten efter att den gått i baklås när toan var tom. Hur det nu gick till.

Har en trevlig diskussion om Drottningen och jag med två kvinnor som precis sett Kvinnor utan män. Jag måste gå och se Kvinnor utan män, har inte hunnit det ännu. Det är alltid bra ju fler filmer man sett, känns lite konstigt att stå i kassan och berätta om filmer man inte har sett ännu.

Lugnet sänker sig över Zita kl 21. Dags att gå hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0