Disneyland-foton del 2




Så här ser man ut före Disneyland



och efter!



Mickey's fun wheel har samma upplägg som min favoritkarusell på Coney Island NYC, att vagnarna i pariserhjulet far fram och tillbaka. Lagom läskigt för mig.





Inuti pariserhjulet



MEN jag fick en ny favoritkarusell i California adventure park (systerpark till Disneyland, ligger mitt emot): Soarin' over California. Den gör sig inte så bra på bild men titta på videon på den här sidan: http://disneyland.disney.go.com/disneys-california-adventure/soarin/
Man svävar över olika ställen i Kalifornien, känner vinden, åker lite upp och ner, det känns otroligt verkligt. Apelsinblommorna doftar när man flyger över dem. En otroligt härlig upplevelse!

Coola planteringar, vackra färger.



Jag ville gå in i Hollywood Tower tills jag insåg att det var någon slags fritt fall i hissen. Otäckt!



Mickey's toon town hade cool arkitektur





Och vi träffade Pluto



Det fanns även en space-del med framtidstema, rymden etc.



I framtidshuset fanns denna otroligt smidiga spegel. Tänk att kunna prova sina kläder, peruker och smycken utan att behöva anstränga sig!



Snövits elaka styvmor var ute och gick.



Berg med rodelbana i bakgrunden. Coola framtidståget till vänster.



Vi snodde den näst coolaste kupén: längst bak.



Sedan var det hej då till Disneyland och California Adventure park. Åka tillbaka? Tveksamt. Soarin' over California var underbar, och Indiana Jones-turen var väldigt rolig. Det var kul att se allt som fanns där, men jag känner inte att jag behöver åka dit igen. De två fantastiska åkturerna är inte värt inträdespriset. Men vem vet, kanske om 10 år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0