Alameda county fair

Idag har vi träffat Jimmys släkting Vickie och besökt Alameda county fair utanför San Francisco. Det var ett häftigt ställe, marknad med nöjesfält, utställningar, massor av djur. Och gris-race! Jättesöta små grisar i en kapplöpning, fullt ös. Det var roligt att komma till ett sådant ställe som vi aldrig skulle ha upptäckt själva. Inga turister utan lokalt folk. Underbara blommor och en trädgårdsutställning. Grisar på utställning, kor, fårridning (bara för folk under 30 kilo)..... Varmt var det också. Dimman låg tät över San Francisco när vi åkte, och även när vi kom tillbaka på kvällen. Hittills har jag knappt sett något av San Francisco, men jag får väl råda bot på det imorgon. Hoppas vi får igång värmen på rummet inatt, jag frös så mycket inatt. Vilka backar det är här! Galet. Svårt att köra. Stackars Jimmy! När vi kom tillbaka och var nära hotellet körde vi förbi en brinnande bil, stor eldsvåda, mitt i centrum. Polisen kom precis framför oss just när vi kom och de stängde av gatan så vi fick svänga på en brant sluttande svängande gata. Plötsligt mötte vi brandkåren där i full utryckning och vi fick panikbacka. Mycket action. Men det gick bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0