To boldly go where no one has gone before

I söndags såg jag den nya Star Trek-filmen. Den berättar egentligen historien innan den första serien, en slags prequel som har blivit så populära på sistone. Jag är själv ett stort fan av TNG (The Next Generation), men har inte gillat originalserien pga dess undermåliga effekter. I den nya filmen får man följa hur framför allt Kirk och Spock växer upp och hur de hamnar på Enterprise. Den nya filmen är otroligt snyggt gjord och är givetvis fullmatad med effekter. Ännu snyggare än Star Trek:First Contact som är en av mina favoritfilmer. Sedan är väl inte storyn riktigt lika bra, men det var i alla fall jag villig att överse med. Undrar om det kommer fler filmer....


(skrivet i maj 2009)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0