The ugly truth

Jag var på förhandsvisning av filmen The ugly truth för några veckor sedan. Filmen har premiär 11 september. Konstigt att förhandsvisningen hålls så långt innan, meningen är väl att man ska prata med sina vänner och uppmuntra dem att se filmen? Om man nu gör det så har väl kompisarna glömt det efter en månad.

Nåväl. Vi får väl se vad jag minns nu när jag ska recensera filmen. Just ja, Gerard Butler (för övrigt en av mina favoriter även om han nu känns lite väl gammal) och Katherine Heigl (från någon tv-serie jag aldrig har sett) spelar i denna romantiska komedi. Hon är korrekt och ambitiös, jobbar som tv-producent. Han är en slusk som har en egen tv-show där han berättar den hemska sanningen om killar. Hon har svårt att träffa killar, har stort kontrollbehov och skrämmer bort killarna. Motvilligt tar hon emot tips från slusken för att få sin drömkille.

Känslan i filmen är lite gammaldags, jag kunde nästan se Katherine Hepburn göra en likande roll. Det kanske hon har gjort, för den delen. Men det fanns en hel del charm i filmen, även om den var förutsägbar. En underhållande bagatell, helt enkelt. Den tredje tassen är mycket svag.


(skrivet i september 2009)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0