Kortfilmsmaraton maj 2009

Förra veckan var det kortfilmsmaraton på Zita. Då visade man alla kortfilmer som visats under våren. Zita har ofta gratis kortfilmer på helgerna. Nu visades alla i rad, under 2 timmar. Det var kul att se, det var många som var bra. En film handlade t.ex. om bandet mellan mor och son, en annan om hur det är att flytta till ett "fint" område om man är en vanlig Svensson, en tredje om Iran (gjord av Nahid Persson som även gjort Drottningen och jag som jag tidigare recenserat).... Det var en lyckad blandning. För min del var det bara en film som kändes för lång, och den handlade om fritids. Å andra sidan var den Marias favorit så smaken är ju olika.

Jag sitter på Zita nu. Måndagar är lugna här, förutom förra gången jag jobbade för då var det judisk filmfestival och massor av folk. Men det kanske blir lite mer spring här när vi visar Lars von Triers Antichrist. Den blev väldigt uppmärksammad i Cannes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0