Biobesök sommaren 2009

Skrivet i början av augusti 2009

Nu ligger jag efter med 4 filmer för jag var på bio både i tisdags och igår. Men den första filen ligger så långt tillbaka som den 16 juni. Jag såg The proposal, förhandsvisning. Vad kan jag säga? Det var gratis. Sandra Bullock och någon lite yngre manlig förmåga. Lite roligt. Fina vyer från Alaska. Lite New York också.


Jag såg Allt för henne på Zita i juli. Det är en fransk thriller om en familj där kvinnan döms för mord. Vi vet inte om hon är skyldig eller oskyldig. Maken är övertygad om hennes oskuld och blir alltmer desperat eftersom hon mår så dåligt i fängelset. Han bestämmer sig för att frita henne, och börjar intensiva förberedelser. Samtidigt oroar sig hans omgivning för honom, och hur ska det gå för deras son? Jag gillar franska thrillers för att de inte är så förutsägbara som Hollywoodproduktionerna tenderar att vara. Den här var skickligt gjord och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0