Semla!

Har beställt en laktosfri semla hos Vetekatten. Årets första semla. Väldigt trevligt att de har sådant.

Annars tycker jag generellt att mitt vanliga fik, Wayne's Coffee, har tappat på allergisidan. Fiket på Sveavägen har slut på Cola light sedan flera veckor. Personalen kan inte svara på vad som är laktosfritt, det brukar vara jag som får upplysa dem. De har listor över vad som är allergianpassat, men sedan har de nästan inget av det på listorna hemma, och de har inte ingredienslistor för nya kakor. I början var jag väldigt imponerad av Wayne's men nu finns det ofta bara en laktosfri sak, chokladbollar. Däremot läste jag på Vetekattens sida att de tydligen jobbar väldigt aktivt med allergianpassning. Problemet med Vetekatten är att det sällan finns någon sittplats där, men de säljer även för avhämtning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0