Fortbildning

Jag har givit upp hoppet om att läsa en universitetskurs den här terminen. Det är nog lika bra. Kursen "Kultur och samhälle i franskspråkiga länder" verkade spännande, men upplägget med seminarier passar inte bra för mig när jag jobbar och har mycket annat för mig. Jag skulle helst bara ha föreläsningar. Nu måste man ha hunnit läsa vissa saker till varje tillfälle, och det är även grupparbeten. Jag kanske kan läsa den något annat år. Jag kandiderar ju till styrelsen på Zitabiografen, och det är stor chans att jag blir invald. Det kommer att ta ganska mycket tid, jag måste läsa in mig och lära mig en massa saker. Det är mycket jag inte vet om ansvarsfördelningen, hur saker fungerar etc. Och jag borde verkligen se alla filmer som visas om jag sitter i styrelsen. Dessutom ska jag ha kvar mina volontärpass.

Däremot så ska jag gå en UD-utbildning i franska, en och en halv timme varje vecka, så jag kommer att få lite utbildning ändå den här terminen, på arbetstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0