Läkarbesök

"Skulle vi operera något idag?" inledde min distriktsläkare besöket med att fråga. Hjälp! "Nejjjj" sade jag för vad skulle det vara? Lite hjärnkirurgi? "Nej just ja, jag bokade ju en extra lång tid med dig för att du är så trevlig att prata med.", sade läkaren. Ja det är ju bättre! "Du är ju så förtjusande, och intelligent och intellektuell!". Hmmm.... vet hon var jag jobbar? Nej det spelar nog ingen roll. Hon är väldigt bra att prata med, vi diskuterar inte bara mina problem utan löser även världsproblemen och problemen i sjukvården.

Det är så trevligt att gå till den här läkaren. Friskare blir jag inte, men jag blir i alla fall glad och nöjd. Undrar om det här är ett smart trick som hon kör med alla som kommer dit. Det vore väldigt taktiskt. Mer sådant i sjukvården!

Nej, jag bestämmer mig nog helt enkelt för att känna mig förtjusande, intelligent och intellektuell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0