Crème ofräsch

I lördags var jag på Ica på Folkungagatan (nära Götgatan) och skulle köpa bl.a. låglaktoscrème fraiche. Jag upptäckte då att vissa av burkarna hade bäst före-datum 23 mars och andra den 7 april. Detta var den 10 april! Jag sade till i kassan men de ryckte nästan bara på axlarna.

Det är olagligt under alla omständigheter att sälja mat som är för gammal. Man får sälja mat med kort bäst före-datum om man markerar det tydlig. Men att sälja crème fraiche som gått ut mer än två veckor tidigare är bara skamligt. Så dålig koll får man bara inte ha.

Kommentarer
Postat av: Karl

Tja Jennie,



Är det ovanligt med utgången mat i storstan? Själv kollar jag "alltid" datumet och det händer med jämna mellanrum att saker är utgångna. Jag säger då till i kassan och de plockar då bort grejerna, och det är inget mer med det.



Lite sur blev jag dock i somras då jag köpte en låda Geisha på Danmarksbåten. Godis är väl en av få saker som jag inte alltid kollar utgångsdatum på, och väl framme i Danmark, och Geisha-sugen, visade det sig att den gått ut ett halvår tidigare eller så...



Chokladen såg inte heller fräsch ut. Det tyckte jag var dåligt, men att de kan missa några varor i några dagar känns rätt mänskligt.

2010-04-13 @ 00:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0